«Академічна доброчесність – шлях до успіху»
Перегляд відеофрагментів на уроках хімії за QR кодами
Формування академічної доброчесності в освітньому процесі вивчення хімії стосується викриття плагіату та списування у всіх видах діяльності здобувачів освіти. Досягти цього насправді не так важко, якщо продемонструвати дитині, наскільки дотримання академічної доброчесності необхідне для самореалізації, включно з майбутньою успішною кар'єрою. Адже ті уміння й навички, які формує академічна доброчесність, насправді дуже практичні і необхідні для досягнення успіху в будь-якій сфері. Вони виховують працелюбність, повагу до думок, переконань і вчинків інших людей (толерантність); здатність до критичного і творчого мислення та самостійного (без ГДЗ) виконання домашніх завдань; уміння раціонально організовувати свій час; вміння опрацьовувати різнорідну інформацію у проєктній діяльності, а також висловлювати і належно оформлювати власні спостереження і висновки, виконуючи практичні роботи чи лабораторні досліди з хімії.
Сьогодні, в часи реформування оcвіти України, у нас, вчителів, з'являється можливість застосовувати нові активні технології навчання, які сприяють вихованню академічної доброчесності та мотивують здобувачів освіти на досягнення успіху. Зважаючи на важливість професійного самовизначення старшокласників, дуже важливим є розуміння того, що академічна доброчесність є базовою цінністю і вищої освіти.
ФОРМУЛА УСПІХУ = ЗНАННЯ + ДОБРОЧЕСНА ПОВЕДІНКА
Використання інтернет технології QR-кодів на уроках хімії сприяє формуванню академічної доброчесності та розвитку в учнів пізнавальної діяльності.
QR-код (англ. Quick response - швидкий відгук) - матричний код (двовимірний штрих-код), розроблений і представлений японською компанією "Denso-Waveˮ в 1994 році. QR-код - це графічне зображення, в якому зашифрована певна інформація, посилання на сайт чи окрему його сторінку.
Основна перевага QR-коду - це легке розпізнавання сканувальним обладнанням (в тому числі й фотокамерою мобільного телефона чи планшета). Інтернет технологія QR-кодів дозволяє зробити заняття більш захоплюючими та ефективними. Завдяки інформації з використанням QR-кодів, діти вивчають хімію в контексті цілісної наукової картини світу, інтегруючи і поєднуючи хімічну інформацію з іншими науками. Особливо успішно використовуємо дану технологію для виконання практичних робіт та лабораторних дослідів під час дистанційного навчання, а також на очному навчанні, коли потрібно розглянути 3D проектування моделей атомів, форми електронних орбіталей, різних типів кристалічних граток, дослідити віртуально хімічні чи фізичні властивості речовин.
Сьогодні на уроці хімії у 8 класі за допомогою QR-кодів здобувачі освіти знайомилися з різними типами кристалічних граток, а дев'ятикласники вдосконалювали знання з теми «Хімічні реакції».
QR-кодування є ефективним сервісом, що підвищує інтерес до предмету та сприяє використанню новітніх технологій для самоосвіти. А значить дає можливість кожному учню формувати власну думку, самостійно опрацьовувати потрібну інформацію, уникаючи списування, впевнено йти до успішної реалізації власних цілей.