Тиждень інклюзії
У Подвірненському ліцеї з 04.12.23 по 08.12.23 відбувся тиждень інклюзивного навчання.
Важливим показником розвитку суспільства є гуманне, толерантне, турботливе й милосердне ставлення до дітей з особливими освітніми потребами, які не мають змоги вести повноцінне життя. Їхні проблеми завжди актуальні не зважаючи на те, що держава намагається розв'язувати їх через адаптацію в суспільство.
Діти з особливими потребами за своєю природою і поведінкою дуже відрізняються як від усіх інших, так і один від одного. Конституція України і Закон «Про середню освіту» гарантують усім їм право на освіту, яке можна реалізувати в усіх державних навчальних закладах незалежно від статі, раси, національності, соціального і майнового стану, стану здоров'я, місця проживання й інших обставин.
Гра «Ланцюжок побажань для дітей з особливими потребами» в 2-му класі проведено класним керівником та асистентом з метою навчити поважати однокласників, друзів та словесно бажати добра і щастя. Здобувачі освіти вчилися формулювати речення, висловлювали приємні від душі побажання.
Соціальний педагог, Фещак О.В., розробила та ознайомила з порадами вчителів та батьків, які працюють з дітьми з особливими потребами, таким чином всі діти, незалежно від стану їхнього здоров'я та фізіологічних особливостей можуть і повинні мати рівний доступ до якісної освіти, а особливо до звичайного, повноцінного людського спілкування.
Асистенти вчителів разом із дітками з ООП за допомогою підручних матеріалів виготовили годівнички для птахів. Метою заходу було формувати фантазію, мислення, уяву, спостереження та увагу. Обговорили, які птахи живуть в нашому краї, що найбільше полюбляють їсти та як ми можемо піклуватися про друзів наших менших. Адже птахи, як і люди, потребують нашої допомоги та підтримки. Розвивали співчуття, любов та повагу до всього живого.
Година спілкування: "Мені це потрібно, адже я - такий як ти". Вчитель-логопед провела годину спілкування з учнями 2 класу з метою ознайомлення дітей з проблемами людей з особливими потребами, а також, прищепити навички тактовного ставлення до людей з особливостями. Щоб донести до них ідею заходу, були використані декілька методів: "Кольорові шапочки", " Різнобарвні олівці", а також учні переглянули мультфільм "Таємниця Маеля". У кінці, було обговорено "золоті правила" спілкування та ставлення до дітей і людей з особливими потребами.
В рамках проведення тижня інклюзивної освіти та всеукраїнської акції «16 днів проти насильства» в 2 класі була проведена виховна справа на тему: «Мені це потрібно, адже Я - такий як ти!!!», мета якого ознайомити дітей з проблемами людей з особливими потребами, виховувати в дітей співчуття, доброту, прагнення допомогти тим, хто потребує допомоги, прищеплювати навички тактовного ставлення до людей з особливими потребами. Під час заходу діти переглянули мультфільм про хлопчика та песика, з якого зрозуміли, що інвалідність не заважає людям дружити та проводити час разом. Також учні з цікавістю переглянули мультик про особливого їжачка, який своїми колючками всім заважав. Та завдяки підтримці, винахідливості друзів-однокласників його життя змінилось.
Щоб відчути як це жити в темноті , діти виконували вправи « Поводир», «Крокодил», «Не бачу і не чую, не чую, але бачу».
В законі України про освіту прописано: «Кожна дитина має право на освіту», тому і у нашій школі вчаться дітки з особливими освітніми потребами. І наше завдання допомогти їм пристосуватися до життя, стати добрими товаришами.
Всі ми однакові і в той же час різні! Діти зрозуміли, що вони повинні поважати, цінувати людей, доброзичливо ставитись до них, піклуватися про тих, хто чимось обділений, кому в житті пощастило менше.
У рамках тижня інклюзивної освіти класний керівник із здобувачами освіти 6 класу провела виховну справу на тему « На доброму серці тримається світ ». Метою уроку було навчити дітей творити добро, радуватися за інших, сприймати чужий біль, як свій. Формувати в учнів почуття милосердя та солідарності з дітьми з обмеженими фізичними можливостями. Виховувати в собі милосердя, добре ставлення до оточуючого світу, до жінки, до інвалідів, до слабших за себе. Дібрані матеріали до уроку дали можливість зрозуміти дітям, що інколи треба поступитися своїм бажанням заради потреб інших дітей.
Практичний психолог провела з дітками з особливими освітніми потребами (2,6 класи) спільне корекційно-розвиткове заняття з використанням арттерапевтичних прийомів. Діти з цікавістю та завзяттям виконували всі завдання. Вони старались, були справжні молодці, проявляли свою творчість та фантазію.
В законі України про освіту прописано:
«Кожна дитина має право на освіту», тому і у нашій школі вчаться дітки з
особливими освітніми потребами. І наше завдання
допомогти їм пристосуватися до життя, стати добрими товаришами. Всі ми
однакові і в той же час різні! Діти
зрозуміли, що вони повинні поважати,
цінувати людей, доброзичливо ставитись до них, піклуватися про тих, хто
чимось обділений, кому в житті пощастило менше.