Тиждень інклюзії
Відповідно до плану роботи Подвірненського ліцею на 2024-2025 н.р. проведено тиждень інклюзивної освіти, який проходив з 02.12.2024. - 06.12.2024 р., під девізом «Різні можливості – рівні права». У рамках тижня класні керівники, асистенти вчителів, практичний психолог, логопед, соціальний педагог,учні ознайомилися з принципами та завданнями інклюзивного навчання, методами виховання у школярів почуття добра, милосердя, чуйності до дітей з особливими освітніми потребами.
В понеділок, 2 грудня відбулося відкриття тижня інклюзивної освіти.
Практичний психолог провела заняття з елементами тренінгу з дітьми з ООП «Формування впевненості в собі». Діти вчилися усвідомлювати важливість прийняття свого «я» з усіма перевагами і недоліками, розуміти те, що багато залежить від їх особистої поведінки. Вихованці проявили свої творчі здібності та фантазію.
Асистенти вчителів в цей день з дітьми з ООП теоретично працювали над тим, як правильно користуватися побутовими домашніми електричними приладами. Щоб убезпечити своє життя та здоров'я, вчилися дотримуватися правил безпеки з вогнем у домашніх умовах; працювати з голкою, пришиваючи ґудзик.
3 грудня, у вівторок класні керівники провели зі своїми вихованцями бесіди на тему «День людей з обмеженими можливостями».
Соціальний педагог провела інформаційну хвилинку на тему «Люди з особливими потребами, хто вони,що вони можуть?»
4 грудня, в середу асистенти вчителів провели з дітьми практичне заняття на тему «Вміння потурбуватися про себе». Вчилися самостійно готувати сніданок: робили бутерброди, заварювали чай; сервірувати стіл, правил поведінки за столом.
5 грудня, в четвер вчитель логопед провела нейрокорекційне заняття на тему «Чудо-мішечки від Миколая».
В рамках проведення тижня інклюзивної освіти в 3 класі була проведена виховна справа на тему:«Мені це потрібно, адже Я - такий як ти!!!»,мета якого ознайомити дітей з проблемами людей з особливими потребами, виховувати в дітей співчуття, доброту, прагнення допомогти тим, хто потребує допомоги, прищеплювати навички тактовного ставлення до людей з особливими потребами.
Під час заходу діти з цікавістю переглянули мультфільм про особливого їжачка, який своїми колючками всім заважав. Та завдяки підтримці, винахідливості друзів-однокласників його життя змінилось.
Щоб відчути як це жити в темноті, діти виконували вправи « Поводир», «Крокодил», «Не бачу і не чую, не чую, але бачу».
В законі України про освіту прописано: «Кожна дитина має право на освіту», тому і у нашій школі вчаться дітки з особливими освітніми потребами. І наше завдання допомогти їм пристосуватися до життя, стати добрими товаришами.
Всі ми однакові і в той же час різні! Діти зрозуміли, що вони повинні поважати, цінувати людей, доброзичливо ставитись до них, піклуватися про тих, хто чимось обділений, кому в житті пощастило менше.
З метою виховання у ліцеїстів почуття добра, милосердя, чуйності до дітей з особливими освітніми потребами класний керівник із здобувачами освіти 7 класу провела годину спілкування « Будьмо толерантними ».
Під час виконання різних завдань семикласники мали змогу більше ознайомитися із поняттям «людина з особливими освітніми потребами».
Учні зрозуміли, наскільки важливим є гуманне, турботливе й милосердне ставлення до дітей з особливими освітніми потребами, які не мають змоги вести повноцінне життя. Адже толерантність починається з кожного з нас.
Тиждень був дуже насиченим, змістовним, цікавим та емоційним.