Тиждень інклюзивного навчання

05.12.2025

В Подвірненському ліцеї Тиждень інклюзивного навчання розпочався з Інформаційної хвилинки з учасниками освітнього процесу. Асистенти вчителів ознайомили ліцеїстів з поняттями : «інклюзія», «діти з ООП», «ресурсна кімната», «особливі потреби» а також проговорили про те, що всі ми різні і по-своєму особливі, рівні у своїх правах, заслуговуємо на повагу, турботу та любов.

З учнями 4,8 класів переглянули та обговорили фільми про життя дітей з особливими потребами. Кожен мав можливість висловити свою думку.

Наступного дня асистенти вчителів провели з дітьми з ООП 4,8 класів заняття на тему «Безпечна поведінка в соціальних мережах». Обговорили з дітьми, що таке соціальні мережі, назвали ті, якими вони користуються. Визначили основні функції, характеристики соціальних мереж та її які загрози вони можуть нести. На закріплення теми діти пограли у гру «ТАК» «НІ», переглянули мультфільм про соціальні мережі.

Вправи на згуртування та зняття емоційної напруги в учнівських колективах інклюзивних класів провели в середині тижня. Діти вчилися проявляти турботу один про одного, робити компліменти, творити добро, проявляти дружні стосунки , знімати емоційне напруження тривоги, перевтоми під час навчального процесу.

Використання мнемотаблиці є яскравим прикладом Універсального Дизайну Навчання (UDL), який забезпечує рівний доступ до вивчення поезії для всіх учнів, включаючи дітей з особливими освітніми потребами, що є ключовим принципом інклюзії. Зміст вірша "На доброті існує світ" безпосередньо сприяє формуванню інклюзивної культури, виховуючи емпатію та взаємоповагу серед учнів. Таким чином, цей захід, проведений логопедом, демонструє ефективну інтеграцію корекційно-розвиткової роботи в загальний навчальний процес і підтверджує можливість успішного інклюзивного навчання через використання доступних методів.

Тиждень завершився індивідуальними офлайн та онлайн консультаціями з батьками та вчителями «Запитуєте – відповідаємо». Батьки та педагоги говорили про проблеми під час навчання, їх вирішення; стосунки в класі між дітьми; соціалізацію дитини в суспільство; здорове харчування та зовнішній вигляд дітей; батьківський контроль при користуванні телефоном.

Заходи, які проводилися в закладі із здобувачами освіти, були цікавими, пізнавальними та корисними. Отже, місце, де є місце для всіх – це і є спільнота, де рівні права для всіх – це наш ліцей. Інклюзія – це мистецтво бачити в кожному не обмеження, а можливість.

Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати